Det spelar ingen roll längre

Det spelar ingen roll längre, när folk säger att du är för gammal. Att jag inte borde pressa dig eller överhuvudtaget rida på dig. För jag vet att du vill, och det bevisar du gång på gång för mig. Även om vi inte vinner rosetter på tävlingar, så lär du mig om hur det är att verkligen få utvecklas som ryttare, och framförallt som ett ekipage. I dessa elva månader som jag stått skriven som ägare till dig, så har jag utvecklats mer än vad jag gjort i hela mitt liv. Det är inte en dans på rosor, men det är lycka, svett och tillit som får mig att vilja fortsätta. Att du så villigt hjälper mig framåt och bevisar för dem som vet allt, att man visst kan vara 25år och still going!
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

oke, jag förstår dej har en gammal häst med men du måste ju tänka på att han är gammal senorna och skellet och hela han blir svagare såklart man kan rida han men kanske inte alla dagar i veckan utan kanske bara 4 dagarar.

Svar: Klart man kan rida honom alla dagar. Senor och skelettet blir inte svagare om han hålls igång, däremot blir dem det om han bara får gå och äta sig tjock och sådär. Det sliter mer på kroppen än att ridas. Och jag rider inte alla dagar, utan kanske fem, en vilodag och en longeringsdag.
Emma & Sigurd

2012-09-03 @ 09:35:18
Postat av: Ida

Den dagen han inte orkar eller vill ha någon på sin rygg kommer man nog märka det! Ha kul med din drömprins så länge de går!

Vår fjording jobba ordentligt tills hon va 27 :)

Svar: Jag tror det också, jag menar han blir jättesur och deprimerad om han inte får jobba eller åtminstone få all uppmärksamhet en timme om dagen. Jag kämpar på, det lovar jag! :)
Emma & Sigurd

2012-09-03 @ 10:22:15
URL: http://thezhadow.blogg.se

Kommentera inlägget här ☟ :

Vad heter du?
V.I.P ♥

E-postadress: (Syns endast för mig)

Din URL/Bloggadress:

Din Åsikt:

Trackback
RSS 2.0