Över förväntan!

Idag red jag Sigurd på åkern. Först skrittade jag igång honom i paddocken, och hans överskottsenergi gjorde att han mer hoppade framåt, än gick. Sedan jobbade jag mycket på min sits och att hitta någon slags balans i hans trav, vilket jag gjorde, och när jag väl hittade, så var hand trav helt underbar att sitta ner i, och känna hur han tog i och jobbade. Dock vill han gärna överdriva sin form i nacken när han är så energisk som han var idag. Så mycket fokus låg också på att få fram honom så att han tog tag i bettet och jobbade mer framåt än bakåt med halsen, och sträckte ut den istället för att krulla ihop. Imorgon är det ett ridpass på morgonen som väntar, då fortsätter vi med övergångar i skritt - trav och få dem riktigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här ☟ :

Vad heter du?
V.I.P ♥

E-postadress: (Syns endast för mig)

Din URL/Bloggadress:

Din Åsikt:

Trackback
RSS 2.0